W dniu 29 lutego 2020 roku w Żytomierzu odbył się unikatowe w swoim rodzaju Forum Biznesowe „OD IDEI DO WŁASNEGO BIZNESU”.
Spotkanie zostało zorganizowane przez miejscową organizację „PAZL” we współpracy ze Studenckim Klubem Polskim w Żytomierzu przy wsparciu Departamentu Rozwoju Ekonomicznego Żytomierskiej Rady Miejskiej.
Celem organizacji takiego Forum – nadanie wsparcia informacyjnego tym, kto planuje rozpocząć własny biznes, kto już prowadzi własną działalność i chce ją rozszerzyć oraz tym, kto poszukuje dobrych kontaktów dla dalszej pracy.
Forum zostało podzielone na cztery bloki tematyczne: I. „Od idei do biznes-planu”, II. „Kadry – rozwiązują wszystko”, III. „Własny brand”, IV. „Źródła finansowania”. W każdym bloku zostały zaplanowane występy ciekawych ludzi, dyrektorów miejscowych firm, którzy z wielką chęcią dzielili się własnymi doświadczeniami prowadzenia firmy, informacją z uczestnikami gdzie można szukać wsparcia i finanse dla rozwoju.
W pierwszym naszym bloku „Od idei do biznes-planu” usłyszeliśmy od dyrektora firmy „Twój czas” Andrzeja Tereszczuka informację o formach własności, rejestracji firmy i jej obsłudz. A zwłaszcza teraz, jest dużo zmian odnośnie rejestracji i obsługi firmy, dlatego ten temat był bardzo zapotrzebowany. Założycieli i dyrektorzy firmy „Warshalex” (studia taneczna) Katarzyna Czubenko oraz „Grafium” (agencja produkcyjna) Oleg Gucaluk w swoich wystąpieniach mówili o swoich biznes-planach, o własnym doświadczeniu prowadzenia firmy, czego po wielu latach pracy, teraz by na pewno nie robili, a zrobiliby to inaczej.
Następny blok – „Kadry – rozwiązują wszystko”, był niemniej interesujące. Wspominając Henry Forda, on mówił tak: „Jeżeli odbierzecie u mnie wszystkie moje pieniądze, wszystkie moje fabryki, produkcje, ale zostawicie mi moich ludzi – przez rok my zbudujemy nowe fabryki, produkcję i będą lepsze od pierwszych”. I to jest prawda, że personel, to jest największa wartość każdego biznesu, każdej sprawy. I właśnie o kadrach, o pracy z nimi, o ich odbiorze mówiła dyrektor call-centrum „Telecontact UA” Olga Nedilko. O tym, gdzie szukać kadry, co warto wziąć pod uwagę biorąc pracowników do pracy, wystąpił dyrektor firmy „Goodwill” Illias Achmetow. Ważnym aspektem w prowadzeniu biznesu oczywiście jest „Własny brand”, i właśnie o tym mówił dyrektor firmy „Steffany” Sergiej Poloński.
W ostatnim bloku pt. „Źródła finansowania” mówiono o pieniądzach, programach, o grantach etc. Wielkim zainteresowaniem cieszyła się informacja dot. projektu „Senior Experten Service”. O głównych aspektach realizacji takiego projektu mówiła prezes organizacji „Współczesny Format” Żanna Solowjowa. O funduszach międzynarodowych oraz programach wsparcia małego i średniego biznesu w Ukrainie mówiła wice-dyrektor agencji „Goodwill” Larysa Lewkiwska. I oczywiście mówiliśmy o państwowych programach wsparcia biznesu, i ten temat przedstawił dyrektor Departamentu Rozwoju Ekonomicznego Żytomierskiej Rady Miejskiej Mykola Kostrycia.
Wielką przyjemnością dla uczestników stała się loteria, którą rozgrywaliśmy po każdym występie, a była to możliwość pójść z Forum nie tylko z bardzo cenną informacją, ale także otrzymać ciekawe książki, eco-torebki i nawet Certyfikat od agencji produkcyjnej „Grafium”, który daje możliwość z bezpłatnego korzystania, na wybór, z jednej usług tej Agencji.
Jesteśmy niezmierni wdzięczni i naszym mówcom i uczestnikom, za zainteresowanie, współpracę w miłej atmosferze. Mamy nadzieje, że to nie jest ostatnie nasze spotkanie. Cieszymy się z tego, że prawie wszyscy uczestnicy Forum, odznaczyli, że był on niezwykłe ciekawy; że udało się nam dookoła Forum zgromadzić bardzo doświadczonych ekspertów, którzy w zrozumiałej formie i wyczerpująco, przedstawiali informację.
Życzymy każdemu z nas, aby to, co my robimy, ciągnęło nas, i w tedy od razu znajdą się pieniądze, otworzą się potrzebne drzwi, my odczujemy siebie korzystnymi, i praca będzie wydawać się nam miłą zabawą.
Walentyna Jusupowa, Studencki Klub Polski w Żytomierzu, 13 marca 2020 r.
Leave a Reply